Urząd Miejski w Debrznie

Zadania Referatu Inwestycyjnego:

1.      Pozyskiwanie środków zewnętrznych w zakresie inwestycji i remontów dróg, oświetlenia ulicznego.

2.      Realizacja zadań z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych.

3.      Opracowywanie wieloletnich planów inwestycyjnych, zgodnych z przyjętą Strategią Rozwoju Gminy Debrzno.

4.      Planowanie i realizacja inwestycji gminnych w zakresie gospodarki wodno – kanalizacyjnej, drogownictwa, budownictwa, ochrony środowiska, uzbrojenia terenów, ciepłownictwa, oświetlenia ulic, placów i dróg.

5.      Przeciwdziałanie zagrożeniom wynikającym ze stanu technicznego urządzeń i budynków stanowiących mienie gminne.

6.      Współdziałanie z nadzorem budowlanym.

7.      Współdziałanie z inwestorem zastępczym i nadzór nad inwestycjami gminnymi i remontami.

8.      Wykonywanie funkcji zarządcy dróg gminnych - realizacja zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych.

9.      Organizowanie, koordynowanie i kontrola wszelkich prac związanych z utrzymaniem zasobów komunalnych w zakresie dróg gminnych, placów zabaw, miejsc rekreacyjnych i urządzeń drogowych.

10.  Zarządzanie siecią dróg gminnych i dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy
oraz współpraca z zarządcami innych dróg.

11.  Nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg gminnych i ciągów pieszo-jezdnych.

12.  Nadzór nad robotami publicznymi i pracownikami interwencyjnymi.

13.  Planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie Gminy.

14.  Współdziałanie z administratorami dróg o właściwe oznakowanie dróg i ulic.

15.  Rozliczanie zakończonych inwestycji oddanych do użytku i niezwłoczne przekazanie dokumentacji do Referatu Finansowego.

16.  Informowanie Skarbnika o zamiarach powzięcia działania w zakresie inwestycji i problemach wynikających podczas realizacji zadań.

17.  Prawne zaangażowanie środków budżetowych na podstawie podpisanych umów z wykonawcami zgodnie z obowiązującymi przepisami.

18.  Zarzadzanie projektami inwestycyjnymi oraz ich rozliczanie.