Referat Organizacyjny - RO
Zadania Referatu Organizacyjnego
- Przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu.
- Obsługa spotkań i konferencji Burmistrza oraz Zastępcy.
- Obsługa i prowadzenie rozliczeń związanych z łącznością i telekomunikacją.
- Prowadzenie spraw z zakresu ochrony mienia.
- Nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych oraz kluczy zapasowych.
- Prowadzenie archiwum zakładowego.
- Przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Zastępcą bądź kierowanie ich do właściwych referatów oraz prowadzenie rejestrów w tym zakresie.
- Analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych.
- Zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe i kancelaryjne.
- Prowadzenie spraw z zakresu konserwacji i napraw obiektu Urzędu.
- Prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych.
- Prowadzenie gospodarki drukami i formularzami.
- Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i innych osób zatrudnionych przez Urząd.
- Prowadzenie spraw osobowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i instytucji kultury.
- Prowadzenie akt osobowych pracowników obsługiwanych przez Centrum Usług Wspólnych.
- Zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy.
- Zakładanie, przekształcanie i likwidowane gminnych jednostek organizacyjnych.
- Kształtowania sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów.
- Prowadzenie spraw związanych z pomocą rzeczową dla uczniów szkół podstawowych
i gimnazjum. - Sporządzane zbiorowych sprawozdań dotyczących placówek oświatowych.
- Prowadzenie akt osobowych pracowników placówek oświatowych na podstawie odpowiednich porozumień.
- Organizacja, nadzór i koordynacja nad bezpiecznym dowozem uczniów do szkół.
- Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy.
- Zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno – techniczne, a w szczególności:
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę i jej komisje,
- przekazywanie - za pośrednictwem Sekretariatu - korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
- przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Burmistrza,
- przygotowanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie - spotkań i zebrań organizacyjnych przez Burmistrza,
- protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
- prowadzenie rejestru projektów uchwał, uchwał, opinii i innych postanowień Rady i jej komisji,
- prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
- przesyłanie w ustalonym terminie podjętych uchwał – Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej oraz innym podmiotom ustawowo upoważnionym,
- przekazywanie uchwał Rady na stanowiska pracy wg kompetencji oraz ogłaszanie uchwał
w sposób zwyczajowo przyjęty.
- Prowadzenie spraw związanych z działalnością Sołtysów i Rad Sołeckich, w tym:
- organizowanie wyborów Sołtysów i Rad Sołeckich,
- pomoc w obsłudze administracyjnej bieżącej działalności sołectw,
- kompletowanie dokumentacji organów jednostek pomocniczych, kierowanie obiegiem uchwał i wniosków tych jednostek.
- Prowadzenie spraw związanych z wyborami ławników.
- Wykonywanie zadań związanych ze zgromadzeniami publicznymi i zbiórkami publicznymi.
- Wykonywanie zadań związanych z organizacją i przeprowadzeniem wyborów do parlamentu europejskiego, organów państwowych, samorządowych, jednostek pomocniczych oraz przeprowadzeniem referendum.
- Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów w transporcie drogowym i sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.
- Realizacja spraw z zakresu targowiska, w tym wyznaczanie miejsc i pobór opłat.
- Pobór inkasa zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
- Prowadzenie spraw związanych z przeciwdziałaniem zjawiskom patologii społecznej.
- Realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia.
- Wydawanie zezwoleń na imprezy masowe.
- Prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczych.
- Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz potwierdzanie dokonania opłat.
- Prowadzenie postępowań zmierzających do wydawania decyzji wygaszających i cofających, zezwolenia na sprzedaż alkoholu.