Referat Rozwoju
Zadania Referatu inwestycyjnego
- Koordynowanie i współuczestnictwo w działaniach na rzecz promocji i rozwoju Miasta i Gminy Debrzno poprzez:
- wydawnictwa informacyjne i reklamowe w mieście i gminie,
- współpraca ze stowarzyszeniami, organizacjami i podmiotami gospodarczymi promującymi miasto i gminę,
- nadzór i pilotowanie kontaktów miasta i gminy z miastami i regionami zaprzyjaźnionymi,
- prowadzenie dokumentacji i korespondencji związanej z promocją;
- współorganizowanie uczestnictwa miasta i gminy w spotkaniach konferencjach i wystawach;
- prowadzenie działań informacyjnych obrazujących wydarzenia związane z promocją i rozwojem.
- Sporządzanie planów i sprawozdań w zakresie promocji i rozwoju.
- Ścisła współpraca i koordynacja działań strategicznych służących rozwojowi, pozyskiwaniu środków, inwestorów, kreowaniu polityki przyjaznej inwestorom.
- Pozyskiwanie partnerów dla gminy w realizacji zadań strategii.
- Promocje przedsiębiorczości i aktywizacji zawodowej ludności gminy.
- Promocja walorów turystycznych i gospodarczych gminy.
- Współpraca z Ośrodkiem/ Inkubatorem Przedsiębiorczości.
- Obsługa techniczna i administracyjna Młodzieżowej Rady Miejskiej w Debrznie
- Obsługa administracyjno - biurowa Debrzeńskiej Rady Seniorów.
- Gromadzenie, katalogowanie i aktualizacja informacji na temat pozyskiwania środków unijnych.
- Przygotowywanie, realizacja i rozliczanie wniosków o przyznanie środków pozabudżetowych na potrzeby miasta i wsi.
- Nadzór i koordynacja realizacji wniosków w ramach funduszy sołeckich.
- Dostarczanie materiałów do aktualizacji strony internetowej Urzędu Miejskiego.
- Sporządzanie aktów prawnych w formie umożliwiającej przekazywanie i publikowanie w aktualnie obowiązujących formatach.
- Administrowanie siecią informatyczną.
- Współpraca z autorami programów operacyjnych.
- Prowadzenie ewidencji oprogramowania, nadzór nad wdrażaniem, aktualizacją, zabezpieczeniem programów i sieci.
- Prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego, konserwacja, naprawy.
- Planowanie zakupu sprzętu, programów.
- Obsługa Biuletynu Informacji Publicznej w tym odpowiedzialność za rodzaj i zakres umieszczanych w BIP informacji.
- Prowadzenie strony internetowej Urzędu w oparciu o otrzymane materiały.
- Techniczna obsługa poczty elektronicznej.
- Przekazywanie i publikowanie aktów prawnych w aktualnie obowiązujących formatach.
- Pozyskiwanie środków zewnętrznych w zakresie inwestycji i remontów dróg, oświetlenia ulicznego.
- Prowadzenie spraw związanych ze sprawozdawczością dotyczącą projektów oraz rozliczanie zadań.
- Współpraca w zakresie przygotowywania wniosków infrastrukturalnych z właściwymi stanowiskami pracy.
- Gromadzenie, katalogowanie i aktualizacja informacji na temat pozyskiwania środków unijnych.
- Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z organizacjami pozarządowymi.
- Koordynowanie współpracy z organizacjami pożytku publicznego.
- Sprawowanie opieki nad zabytkami i współdziałanie w tym zadaniu z konserwatorem zabytków.
- Podejmowanie zadań na rzecz współpracy międzygminnej.
- Propagowanie walorów gospodarczych gminy.